Dilemma tussen 2 ponpen wat adviseren jullie?

Discussie in 'Stromingspompen' gestart door aqua reef, 13 jan 2018.  |  Print Topic

1. aqua reef

aqua reef Aquariaan Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    178
    Voornaam:
    Brandon
    Ik zit voor mijn nieiwe red sea reefer 170 te twijfelen tussen 2 pompen. De jebao cp25 cross flow (er waren slechte reviews maar zag op website dat er een nieuwe model is doe verbeterd is op het techniek gedeelte) en de jebao sw2 en dan 2 stuks ervan. Wat zouden jullie doen bijden komen ze in de zelfde prijs uit namelijk. De cross flow lijkt mij het mooist wegens de gyre alleen weet niet of het verbeterde model minder problemen geeft.

Graag hoor ik jullie advies

2. Rody

Rody Moderator Staff member Moderator

Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    IT
    Reef Coins:
    3.913
    Voornaam:
    Rody
    Eerlijk gezegd zou ik ze beide niet nemen omdat jebao/jecod nu eenmaal niet zo stil zijn.
    Als je dat geen probleem vind kun je ze wel nemen. Een merk zoals bijv. Tunze is dan kwalitatief een heel stuk beter en zeker stiller dan deze 2.

Wil je een Gyre idee dan valt tunze wel af. Maxspect in mijn optiek ook aangezien die ook zeker niet geruisloos zijn en de kwaliteit laat bij veel mensen, waaronder ik, te wensen over.

3. aqua reef

aqua reef Aquariaan Dreamreef lid

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Reef Coins:
    178
    Voornaam:
    Brandon
    Oke dankjewel. van tunze heb je een model wat beetje in de buurt komt van de gyre dat is de tunze 6020 en de 6040. ze creeren een driedemensionale stroming die lijken mij ook goed. heb nu 1 stromings pomp van tunze en zijn inderdaad heel goed. heb jij daarmee ervaring

had er hele goeie reviews van gelezen.

Lasted edited by : 13 jan 2018
  4. Rody

Rody Moderator Staff member Moderator

Leuk Bevonden:
    869
    Trofeepunten:
    0
    Geslacht:
    Man
    Beroep:
    IT
    Reef Coins:
    3.913
    Voornaam:
    Rody
    Ja, dit is 1 van de pompen die ik heb. De 6040 en daar ben ik wel heel tevreden over. Als je een klein model pomp zoekt die ook nog goed instelbaar is zit je met deze heel goed. Is ook aan te sluiten op een externe tunze controller, maar ook prima te gebruiken met de bijgeleverde controller.

De 6020 is niet regelbaar dacht ik.

Deel Deze Pagina

Laden...